Nikola Tesla ( Mucitlerin Babası ) 1

 Merhaba arkadaşlar sizlere o muhteşem dahilerin hayatlarını ve icatlarını karşılaştıkları zorlukları anlatıyoruz tekrardan hoş geldiniz şimdi sırada mucitlerin mucidi Nikola Tesla var Tesla   

İlk olarak Tesla kimdir bundan başlayalım. 

Parlak Işıklar : 

Nikola Tesla 1856'da Avusturya İmparatorluğu'nda, şu an Hırvatistan sınırları içinde bulunan Smiljan'da doğdu.

Buradan Yeni Dünya metropolünün parlak ışıkları için ayrıldığında henüz genç bir adamdı.

New York'a, ünlü mucit ve iş insanı Thomas Edison'un yanında çalışmak için 1884 yılında gitti.

Krause, "Eski bir dünyadan gelerek modern zamanların kahramanlarından biri oldu” diyor.

Diğer bir biyografi yazarı Inez Whitaker Hunt'a göre, elektrik ve makine mühendisi (ve fütürist) Tesla, Amerika topraklarına ayak bastığında cebinde yalnızca birkaç sent ve bir uçan makine hesabı vardı. Ancak Tesla'yı ünlü yapan uçan makine olmayacaktı. Yıllardır alternatif akım motorları üzerinde çalışıyordu.

ABD’ye tam da doğru zamanda gelmişti.

Dünya gelişiyordu ve daha fazla enerjiye ihtiyaç vardı. Bu nedenle elektriği güç makinelerine ulaştırarak ışıkları yakmanın en etkili yolunu bulmak için bir yarış başlamıştı.

Teslanın hayatı bu şekilde idi. 

Sırada Teslanın bulduğu o meşhur icatlara ve yapmak istediği ama yapamadığı o fikirlerinden bahsedelim. 

Orijinal Tesla indüksyon motoru

Edison'la Ayrıldılar : 

Mours"Elektrik iletiminde birbiriyle yarışan iki sistem vardı" diyor.

Amerikalı bir girişimci ve mühendis olan George Westinghouse ile Tesla'nın patronu Thomas Edison arasında, elektrik iletimi için alternatif akımın (AC) mı yoksa doğru akımın (DC) mı kullanılacağını belirlemek için doğan bir savaş vardı.

Thomas Edison'un şirketi, tek bir voltajda yalnızca tek yönde ve kısa mesafelerde akan doğru akıma yatırım yapıyordu. Ancak alternatif akım birden fazla yönde akar, daha uzun mesafelere ulaşabilir, gerilimler yükseltilebilir veya azaltılabilir. Daha uzağa gidebildiği için gücü daha fazla yere taşıyabilir.

Tesla’nın biyografisini yazan araştırmacılardan Mark Cypher,  Witness isimli tarih podcastine "Bu, at arabasını jet uçağıyla karşılaştırmak gibi bir şey" diyor.

Tesla New York'a cebinde bir 'jet uçağı'yla geldi. Avrupa'da hali hazırda AC ile ilgili deneyler yapıyordu ve 1883'te ilk indüksiyon motorunu bir araya getirmişti.

Ancak Edison, doğru akım iletimi konusunda ısrar etti ve ikisi ayrıldı. Aradan çok geçmeden Westinghouse, Tesla'nın alternatif akım trafoları ve motorları sisteminin patent haklarını satın aldı.

Tesla'nın tasarımı, enerjiyi uzun mesafelere, uygun maliyetli bir şekilde iletebildi ve bugün hala kullanılıyor.

Belgrad'daki Nikola Tesla Müzesi’nin küratörü Ivana Zoriç  "Hala alternatif akım kullanıyoruz, elektrik enerjisinin üretim ve nakliye süreci hala Tesla'nın fikirlerine dayanıyor" diyor.

Gerçekten de, elektrik enerjisi üretimi, iletimi ve dağıtımı için hala önde gelen yöntem Tesla'nın sistemi ve günümüzün elektrikli cihazlarının çoğu onun icatlarından birine dayanıyor.

Zoriç, "İndüksiyon motorları o zaman için yenilikçiydi ama bugün hala endüstride ve birçok ev aletinde, hatta elektrikli arabalarda kullanılıyor" diyor.

Arkadaşlar fazla sıkmak istemediğim için Teslanın diğer icatlarını bir sonraki yazıızda bulabilirsiniz sizleri sıktıysam kusura bakmayın 


Buraya Teslanın küçük bir resmi ve sözünü bırakıyorum 

Pek çok kişi dış dünyanın seyrine o denli kapılmıştırki kendi içinde olup bitenlerden tamamen habersizdir

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere. 



Hiç yorum yok